2019. május 18., szombat

Gesztenyés mézes krémes



















A recept innen. Annyit változtattam rajta, hogy a krémbe csak 2,5 dl tejszínből vert habot tettem (a recept alatti hozzászólások alapján).

Hozzávalók:
A tésztához:
40 dkg simaliszt
1 mokkáskanál sütőpor
2 mokkáskanál szódabikarbóna
1 púpos evőkanál kakaópor
15 dkg porcukor
5 dkg vaj vagy margarín
2 evőkanál méz
2 tojás

Krém:
1 csomag vaníliás pudingpor
3 dl tej
50 dkg gesztenyepüré
20 dkg margarín /vagy vaj
15 dkg porcukor
5 cl rum
2,5 dl tejszín (33%-os)
1 csomag habfixáló

+ a tetejére csokimáz

A tésztához a lisztet összekevertem a sütőporral, szódabikarbónával, kakaóval.
A margarínt a porcukorral ésa mézzel egy tálban gőz felett összemelegítettem. Amikor elolvadt, hozzáöntöttem a lisztes keverékhez, hozzáadtam a tojást is és összegyúrtam. 3 részre osztottam és két sütőpapír között mindegyik lapot kinyújtottam (kb. 35x25 cm-t ír a recept, de elég nehezen tudtam én nyújtani, így kicsitt kisebb lapok lettek nekem). Villával megszurkáltam és tepsi hátulján 180 fokos előmelegített sütőben megsütöttem (kb. 10 perc).

A krémhez a pudingot megföztem a tejben. Egy tálkába tettem,közvetlen felületére simítottam folpack fóliát hogy ne bőrösödjön meg a teteje és hagytamkihűlni.
A puha margarínt a porcukorral habosra kevertem, hozzákevertem a kihűlt pudingot, a gesztenyepürét, rumot (kevesenként adtam hozzá), majd végül beleforgattam a tejszínből a habfixálóval felvert habot.

Az egyik tésztalapra rákentem a krém felét, rátettem a másik lapot, erre jött a krém másik fele, végül befedtem a harmadik tésztalappal. Kissé lenyomattam a süteményt, majd hűtőbe tettemegy éjszakára, hogy megpuhuljon. Másnap csokimázzal vontam be a tetejét, és mikor megdermedt a csoki, felszeleteltem.






2 megjegyzés: