2023. június 7., szerda

Pizzakiflicskék

 












Hozzávalók:

1 dl langyos tej

1 csapott teáskanál kristálycukor

2 dkg friss élesztő

1 tojás sárgája

10 dkg tejfől

30 dkg sima kenyérliszt

1 mokkáskanál só

5 dkg olvasztott vaj


A pizzaszószhoz:

paradicsomsűrítmény, provanszi fűszerkeverék, zúzott fokhagyma, kevés csípős ketchup


A töltéshez:

reszelt mozarella, sonka, hagyma, fekete olivabogyó, húsos szalonna, kolbászkarikák


A tetejére:

tojásfehérje, reszelt parmezán, szezámmag


A tészta hozzávalóiból kidolgoztam a tésztát. Keleszteni nem kell, azonnal lehet felhasználni.

A sűtőt bekapcsoltam 180 fokra.

A kidolgozott tésztát 2 részre osztottam. Kinyújtottam, 16 cikkre vágtam, mindegyiket megkentem pizzaszósszal, tettem rá reszelt mozarellát, a sonkás verzióhoz sonkát és olivabogyót,a kolbászoshoz reszelt mozarrelát, hagymakarikákat, amiket negyedekbe vágtam és szétszedtem a karikákat, kolbászkarikákat, majd a vastagabb felüktől feltekertem.

Sütőpapíros tepsire raktam,megkentem villával felvert tojásfehérjével, megszórtam reszelt parmezánnal, fekete szezámmaggal.  Betettem az előmelegített sütőbe és kb. 20 perc alatt megsütöttem (amíg szép aranybarnaszínt kap).










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése