2023. augusztus 17., csütörtök

Olivabogyós-szalonnás rudak

 











Hozzávalók:

   - A tésztához:

2 dl langyos tej

1 csapott teáskanál kristálycukor

4 dkg friss élesztő

2 tojás sárgája

20 dkg tejföl

60 dkg sima kenyérliszt

2 mokkáskanál só

10 dkg olvasztott vaj


- A töltéshez:

10 dkg baconszalonna apróra vágva

3 gerezd fokhagyma apróra vágva, nem fokhagymanyomón átnyomva

10 dkg fekete olivabogyó apróra vagdalva

2,5 dkg reszelt parmezán

2,5 dkg reszelt mozarella (vagy más reszelt sajt )


A tészta hozzávalóiból kelt tésztát dagasztunk, hagyjuk kelni (kb. 1 órán át, de én most este bedagasztottam és kelés nélkülbetettem a hűtőbe, folpack fóliával letakarva, és úgy hidegen kelesztettem másnapig, majd másnap a hűtőből kivéve rögtön dolgoztam vele, nem hagytam már kelni.

A töltelék hozzávalóit összekevertem.

A tésztát enyhén lisztezett felületen vékonyra, négyzet alakúra nyújtottam. Széltében kétfelé vágtam, az egyik feléreelosztottam a tölteléket,majd rátettem a másik tésztafelet. Kicsit nyújtófával átmentem rajta, széltében még egyszer félbevágtam, hogy ne legyenek nagyon hosszúk a rudacskák, majd kb. 2 cm-es csíkokra vágtam. A két végét megfogva ellentéte irányba megcsavartam, sütőpapíros tepsire raktam és előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése