2023. augusztus 7., hétfő

Számtorta

 











A tésztát az itt leírt receptem szerint készítettem, de most margarint nem tettem bele, csak vajjal készítettem. 4 felé osztottam, amiket kinyújtottam, sablon szerint kivágtam 2-2 számot, a leeső tésztából kis szivecskéket szaggattam ki, amiket a díszítésnél felhasználtam, plusz picit nagyobb szívecskéket, amiket pedig kettesével lekvárral összeragasztottam. 

Krém:

75 dkg mascarpone

7,5 dl tejszín (33%-os)

2 csomag habfixáló

porcukor ízlés szerint (kb. 10-12 evőkanálnyi)

 A krémhez a mascarponet a porcukorral  kézi mixerrel kikevertem.

A tejszínt a habfixálóval habbá vertem, majd a mascarponehoz kevertem. 

A krémet sima csővel ellátott nyomózsákba töltöttem. 

A tálcára a krémből pár kis pöttyöt nyomtam, amibe beleragasztottam óvatosan a tésztaszámot. Vigyázni kell,nagyon tőrékeny, jobb ha egy másik tálcáról,vagy tepsi hátuljáról csúsztatjuk a helyére, rányomkodunk a krémből. Én most tettem a krém közé pár helyre savanykás málnalekvárpöttyöt.

Rácsúsztattam a másik számot a krémrétegre. Ugyanúgy erre is nyomkodjuk a krémet.

Tetejét tetszás szerint díszítjük,akár gyümölcsökkel, vagy mint most én többféle csoki és kekszdarabkákkal



. Egy-két nap kell, amíg a tésztalapok megpuhulnak, akkor a legfinomabb.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése