2021. november 22., hétfő

Dióhabos kosárkák

 











Hozzávalók: (24 db kosárka minimuffin formában, + 1 db 10 cm átmérőjű piteformában)

--- A linzertésztához:

15 dkg simaliszt

5 dkg porcukor

10 dkg vaj

1 tojássárgája


--- A dióhabhoz:

2 tojás fehérje

12 dkg finom kristálycukor

15 dkg darált dió


+ baracklekvár


A linzertészta hozzávalóiból gyors mozdulatokkal tésztát gyúrtam. Fóliába csomagolva fél órára hűtőbe tettem.

Azután a tésztát kinyújtottam, szaggatóval köröket szaggattam, amiket a minimuffin formába raktam úgy, hogy a mélyedések pereméig érjen a tésztakör (kikenni nem kell előtte a mélyedéseket). Betettem a hűtőbe amíg elkészült a hab.

A sütőt 180 fokra kapcsoltam.

A tojások fehérjét csipet sóval habbá vertem, lassan adagolva hozzá a cukrot is.Végül óvatosan beleforgattam a darált diót. Sima csővel ellátott nyomózsákba raktam.

A linzertésztás kosárkák aljára 1-1 mokkáskanálnyi baracklekvárt tettem. Rányomtam a diós habot (a kosárkák peremével egy szintben  legyen a hab). Betettem a sütőbe és kb. 15-20 perc alatt megsütöttem. A maradék tésztából és a habból ugyanezzel a móddszerrel egy kis pitét sütöttem.

 Amikor megsültek, kiszedtem egy rácsra és hagytam kihűlni (ha kicsit próbálunk tekerni rajtuk akkor szépen kiemelhetőek).












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése