2021. november 22., hétfő

Fehércsokis sajttorta (cheesecake)

 












Hozzávalók: (26 cm-es formához)

--- A kekszes alaphoz:

30 dkg vajas keksz

15 dkg olvasztott, kihűlt vaj


--- A krémsajtos részhez:

50 dkg mascarpone

40 dkg natúr krémsajt (én Lidl-s Goldessa natúrt használtam)

12 dkg porcukor

2 enyhén púpozott evőkanál kukoricakeményítő

22 dkg fehér csoki

10 dkg tejföl

1 teáskanál Dr.Oetker vaníliaaroma

3 egész tojás

3 tojás sárgája


A  tortaformát enyhén kikentem vajjal. Kívülről becsomagoltam több réteg alufóliába, hogy a sütéskor majd még véletlenül se jusson víz a tortaforma aljába, mivel vízbe állítva fog majd sülni a sajjtorta.

A kekszet  ledaráltam. Hozzáadtam a kihűlt olvasztott vajat és összedolgoztam. Belenyomkodtam a tortaformába úgy, hogy kb. 3-3,5 cm pereme is legyen. Az így elökészített formát betettem a hűtőbe, amíg elkészül a sajtos massza.

A sütőt bekapcsoltam 150 fokra.

A mascarponet, Goldessa krémsajtot, porcukrot és a keményítőt jól kikevertem.

Hozzáadtam a kihűlt olvasztott csokit , tejfölt, vaníliakivatot, majd egyenként a tojásokat, mindig jól elkeverve. A masszát a hideg kekszes alapra simítottam. Egy tesibe állítottam a tortaformát,majd óvatosan forró vizet öntöttem a tepsibe úgy, hogy kb. a tortaforma oldalának 1/3-áig érjen.

Betettem a sütőbe 1 órára. Azután a sütőt kikapcsoltam, de a tortát tovább a sütőben hagytam úgy, hogy a sütő ajtajába egy fakanál nyelét tettem támasztéknak, hogy a gőz ki tudjon jönni és így hagytam még a sajttortát további egy órát a kikapcsolt sütőben. Azután kivettem egy konyharuhára a formát,leitattam a vizet,majd eltávolítottam az alufóliát. Hűtöbe tettem másnapig.

Vizes kézzel szeleteltem. 

Én most sós karamellel tálatam, de lehet erdei gyümölcsös öntettel is kínálni.

A sós karamell leírása ennél a receptemnél megtalálható.

Az erdei gyümölcsös szósz leírása pedig egy másik sajtortámnál itt található.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése