2022. április 27., szerda

Kakaós-diós kalács


 









Hozzávalók: (2 kisebb kalács)

--- A tésztához:

2,3 - 2,4 dl tej

15 dkg kristálycukor

2,5 dkg friss élesztő

50 dkg finomliszt

3 tojás sárgája

1 egész tojás

7,5 dkg olvasztott vaj

reszelt citromhéj

csipetnyi só


Töltelék:

3 tojás fehérje

15 dkg kristálycukor

20 dkg darált dió

3 dkg kakaó

1 evőkanál rum


+  tojássárgája kevés tejjel kikeverve a lekenéshez, esetleg mák a tetejét megszórni.


A tészta hozzávalóból bedagasztottam a tésztát,hagytamletakarva kelni.

Közben a töltelékhez a fehérjéket csipetnyi sóval habbá vertem, folyamatosan adagolva hozzá a cukrot is. Végül beleforgattam a kakaóval elkevert darált diót, végül a rumot is.

A megkelt tésztát kétfelé osztottam. Az egyiket kinyújtottam,megkentem a töltelék felével, feltekertem, beletettem a sütőpapírral kibélelt formába. Hústűvel megszurkáltam. Ugyanígy elkészítettem a másik tésztát is. Fóliával letakarva hagytam még kelni kb. 30-40 percet.

Közben a sütőt bekapcsoltam 170 fokra. A megkelt kalácsokat lekentem a tejes tojássárgával, megszórtam kevés mákkal. Betettem az előmelegített sütőbe. Kb. 40-50 perc alatt megsütöttem. (Ha a teteje nagyon  barnulna, takarjuk le alufóliával.)











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése