2022. április 16., szombat

Puncstekercs

 














Hozzávalók:

--- 2 x 3 tojásos piskótalap, de az egyiket pár  cseppételfestékkel pirosra színeztem:

3 tojás

2 evőkanál kristálycukor

1 csomag vaníliáscukor

3 evőkanál réteslist

A tojások fehérjéből csipet sóval habot vertem, lassan hozzáadagolva a cukrot és a vaníliáscukrot, azután hozzákevertem a sárgákat, majd óvatosan beleforgattam a lisztet is.  Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, előmelegitett sütőben 190 fokon megsütöttem (kb. 12-14 perc, sütőtől is függ). A papírral lehúztam a tepsiről és hagytamteljesen kihűlni. Ugyanígyelkészítettem a másik lapot is, amibe plusz kevertempár csepp ételfestéket.

--- Puncsszirup:

3,5 dl víz

7 dkg kristálycukor

3 evőkanál rum

ízlés szerint pár csepp puncsaroma (Dr.Oetker-es volt nekem)

A vizet a cukorral felforraltam, kb. 5 percet lassú tűzön még főztem. Azután hagytam teljesen kihűlni. Hozzáadtam a rumot és az aromát.

A piskótalapokról lehúztam a sűtőpapírt. A Világos lapot megkentem vékonyan  lekvárral (nálam ribizli), ráfektettema piros lapot, erre rálocsoltam egyenletesen az öntetet, majd óvatosan feltekertem. A tetejét bolti puncsmázzal (nálam Manner puncsmáz - 200 g) vontam be, és kevés csokimázzal cifráztam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése