2022. április 18., hétfő

Részeges izidor










 Hozzávalók:

(A tepsi mérete 22 x 35 cm.)


   --- A tésztához:

15 dkg vaj

15 dkg porcukor

4 tojás 

8 dkg rétesliszt

1 csomag sütőpor

12 dkg darált dió

1 evőkanál kakaópor


   ---- A diós réteghez:

30 dkg darált dió

20 dkg porcukor

1 dl rum (vagy inkább ízlés szerint)

1 csomag vaníliáscukor


   --- A kakaós krémhez:

4 egészt  tojás

15 dkg kristálycukor

2 evőkanál kakaó

30 dkg vaj


+ kevés lekvár a tésztalap megkenéséhez (nálam baracklekvár)


--- Csokimáz:

10 dkg csoki

1-2 teáskanál olaj


A tésztához a puha (nem olvasztott!) vajat  habosra kevertem a cukorral, majd hozzákevertem a tojások sárgáit. Hozzáadtam a darált dióval, kakaóval  és a sütőporral elkevert lisztet, végül hozzáforgattam a fehérjékből csipet sóval felvert habot. A masszát sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, 180 fokos előmelegitett sütőben megsütöttem.

A csokis krémhez a tojásokat a cukorral  pára felett állandó keverés mellett besűrítettem Mikor levettem, hozzákevertem a kakaót, és hagyjtam teljesen kihűlni. A szobahőmérsékletű vajat habosra kevertem,  kis adagokban hozzákevertem a kihűlt tojásos masszát is.

A diós réteghez a darált diót elkevertem  a kétféle cukorral és a rummal. (Ha túl sűrű, tehetünk hozzá 1-2 kanál tejet, vagy teát.)

A kihűlt tésztalapot vékonyan megkentem lekvárral, kanállal szétraktam rajta a diós masszát, elsimítottam. Erre jött a csokis krém, végül a csokimáz. Jól lehűtöttem és utána szeleteltem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése