2014. február 24., hétfő

Sajttorta





















Hozzávalók:
25 dkg keksz
12,5 dkg vaj.

A túrós részhez:
45 dkg túró
25 dkg Mascarpone
4 egész tojás
4 dkg Maizena
15 dkg kristálycukor
1 citrom leve és reszelt héja.

A kekszet összetörjük, hozzáadjuk az olvasztott vajat. Összedolgozzuk és kivajazott piteformába nyomkodjuk. Hűtőbe rakjuk, amíg elkészül a túrós töltelék.
A töltelékhez mindent késes aprítóval összekevertem.
A tölteléket a kekszes alapra öntjük. Előmelegített sütőben kb 45 percig sütöttem. Ezután 10 percig még a kikapcsolt sütőben hagytam úgy, hogy a sütő ajtaját nyitva hagytam.
Amikor teljesen kihűlt, hűtőbe rakjuk legalább egy éjszakára.

Kb. 1 teáskanálnyi vajon kristálycukrot (2-3 evőkanálnyi) felolvasztani, felönteni kevés vízzel, bele a fagyasztott gyümölcs (Lidl-s kevert), felmelegíteni, majd kb 2-3 teáskanálnyi maizenával, amit kevés vízben elkevertünk, besűrítjük.

Megj. . Az én sajttorám alapja most keksz helyett muffinból készült. Ugyanis multkor lefagyasztottam a muffinokat, és ahogy minap pakolásztam a hűtőben, véletlenül kint maradt a doboz, a muffinok kiolvadtak. Így gondoltam akkor felhasználom a sajttorta alapjához. Azzal is jó lett. (A muffinokat kézzel széttépkedtem és kevés vajjal összegyúrtam.)















Ez pedig már kekszből (2 csomag kakaós BeBe keksz) készült:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése