2020. december 20., vasárnap

Kakaós minimuffin sós karamellel

 










Hozzávalók 

--- A minimuffínokhoz (24 db):

55 g  puha vaj

100 g finom kristálycukor

1 egész tojás

1 mokkáskanál vaníliaaroma (vagy fél csomag vaníliáscukor)

35 g simaliszt

22 g kakaó

csipetnyi só


--- Sós karamell:

15 g vaj

25 g porcukor

50 g kristálycukor

fél mokkáskanálnyi őrölt fahéj

fél mokkáskanálnyi őrölt gyömbér

csipet frissen reszelt szerecsendió

120 ml tejszín (33%-os)

ízlés szerint (durva szemű) só (kb. 1/4 - 1/2 mokkáskanál)


+ vaj a forma kikenéséhez

csokimáz a díszítéshez


A sós karamellhez a vajat, kétféle cukorral ésa fűszerekkel közepes tőzön állandó keverés mellett hagyjuk teljesen felolvadni és karamellizálódni. Ekkor felöntjük a tejszínnel (előtte kicsit megmelegíthetjük a tejszínt), hozzáadjuk a sót, majd kevergetve addig melegítjük, míg a karamall teljesen el nem olvad benne. Kis tálkába öntjük, folpack fóliával letakarjuk, majd hagyjuk kihűlni és hűtőben hagyjuk megdermedni. (Megj.: a karamellt jobb előző nap elkészíteni, hogy jól le tudjon hűlni.)

A minimuffínformát kivajaztam és betettem a hűtőbe.

A sütőt bekapcsoltam 180 fokra.

A puha vajat a kristálycukorral habosra kevertem, hozzáadtam a tojást,azzal is kikevertem, majd hozzáadtam a viníliaaromát, csipetnyi sót, a kakaóval elkevert lisztet. A masszát egyenletesen elosztottam a forma mélyedéseiben. Betettem az előmelegített sütőbe és kb. 12-15 perc alatt megsütöttem (12 perc után fogpiszkálóval ellenőriztem és ha már nem maradtrajta nyers tészta,kész is van,nem jó nagyon túlsütni). Még melegen egy kis kör kiszúróval (én egy dekorcső segítségével csináltam) a muffínok tetején enyhén kőrt szúrunk a kiszúrót picit forgatva, épp csak a tetejükön 1-2 mm mélyen, majd az ujjunkkal mélyedést nyomunk a kijelölt köröcskén (elég mélyre nyomhatjuk, csak óvatosan, nehogy az oldalát is kilyukasszuk). A formában hagyjuk kihűlni, majd kiszedjük őket.Megtöltjük a megdermedt karamellszósszal, (ha túl keményredermedt, mikróban picit megpuhíthatjuk), majd csokimázzal díszítjük.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése