2021. február 20., szombat

Fánk

 








Hozzávalók:

50 dkg liszt (én 40 dkg simalisztet és 10 dkg réteslisztet tettem)

3 dl tej

25 g friss élesztő

4 evőkanál porcukor

1 vaníliáscukor

2 tojássárgája

5 dkg olvasztott vaj

1 evőkanál rum

reszelt citromhéj

csipet só


+ olaj a sütéshez

A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne 1 evőkanál porcukrot és az élesztőt, hagytam felfutni.

A robotgép táljába szitáltam a lisztet, hozzáadtam a maradék 3 evőkanál porcukrot, csipet sót, citromhéjat, rumot, a felfuttatott élesztőt, tojássárgákat, olvasztott vajat és a robotgéppel kidolgoztam a tésztát. Folpack fólával letakartam, rátettem egy konyharuhát és hagytam kelni. Azután kinyútottam,nagyobb szaggatóval kiszaggattam és hagytam újra kelni letakarva még kb. 20 percet. Addig egy lábasban bő olajat melegítettem. Fontos, hogy az olaj elég meleg legyen, de ne túl forró. Ha túl forró, a fánk kívülről megég, viszont belülről nem lesz átsülve. Ha viszont az olaj még nem elég meleg, akkor a fánk túl sok olajat fog magába szívni. A fánkok közepét ujjammal benyomtam, majd a felhevített olajba tettem, úgy, hogy a fánk alja kerüljön az olajban felülre. Lefedve sütöttem pirosra az első oldalukról, majd megforgattam és már fedő nélkül sütöttem a másik oldalukról.

Papírtörlőre szedtem. Porcukorral megszórva és lekvárral tálaltam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése