2021. február 17., szerda

Mézes-fokhagymás csirkecombok

 



Hozzávalók:

5 - 6 db csirke felsőcomb

só, bors

2 evőkanál krumplikeményítő

4 gerezd fokhagyma

kb. 2 dkg vaj

1, 2 dl csirke alaplé (kockából csináltam)

1 evőkanál rizsecet

1 evőkanál szójaszósz

4- 5   teáskanál méz

ízlés szerint csili (el is hagyható)

kevés olaj


Elkészítettem az alaplét: kb. 1/4 - 1/3 kockát leöntöttem 1,2 dl forró vízzel. Mikor feloldódott a kocka, hozzákevertem a szójaszószt,mézet, rizsecetet, esetleg pici csilit.

A megmosott, papírtörlővel leitatott csirkecombokat sóztam, borsoztam, majd meghempergettem a krumlikeményítőben.

Egy teflonserpenyőben kevés olajat hevítettem és a csirkecombokat először bőrös felükkel lefelé, majd a másik felüket is megpirítottam. Azután hozzáadtam a zúzott fokhagymát és a vajat, 1-2 percet pirítottam, majd kiszedtem a combokat egy tepsibe. A serpenyőben visszamaradt zsiradékot felöntöttem az előkészített ízesített alaplékeverékkel. egyet forraltam rajta, azután ráöntöttem a csirkecombokra. 

170 fokos előmelegített sütőbe tettem, és  kb. 70-75 perc alatt szép pirosra sütöttem, közben többször meglocsoltama szaftjával.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése