2021. február 21., vasárnap

Mákos torta lemon curd-del és habcsókréteggel












Hozzávalók: 22 cm-re állított tortakerethez

--- Lemon curd:

4 tojás sárgája

115 g citromlé

2 teáskanál reszelt citromhéj

80 g kristálycukor

70 g vaj


--- Mákos piskóta:

6 egész tojás

180 g kristálycukor

150 g rétesliszt

37 g kukoricakeményítő

1 teáskenálsütőpor

60 g mák (nem darált)

csipet só


--- A habcsókréteghez:

60 g tojásfehérje

120 g kristálycukor

30 g víz


--- A krémhez:

500 g mascarpone

500 ml tejszín

1 csomag habfixáló

250 g finom túró - krémes

300 g fehércsoki - olvasztva, amiből először vékonyan bekentem a habcsóklapot minden oldalról, majd a maradék megy a krémbe

1 csomag vaníliáscukor

ízlés szerint porcukor


--- Cukorszirup:

80 ml víz

1,5 evőkanál kristálycukor


+ a díszítéshez mák

habcsókok


A lemon curdot előző nap készítettem el, hogy jól megdermedjen. A tojássárgákat, cukrot, citromhéjat ésa citromlevet kisebb lángon, állandó keverés mellett sűrűre főztem (kb. 15 perc). Azután a tűzről levéve, hozzákevertem a kis kockákra vágott szobahőmérsékletű vajat. Egy tálkába öntöttem (lehet szitán átszűrni, hogy a citromhéj ne zavarjon benne, én nem szűrtem át, engem nem zavart benne 😉.) A tetejére folpack fóliát tettem,úgy, hogy a közvetlen a krém felületére simuljon a fólia. Hagytam kihűlni, majd h˝tőbe tettemmásnapig.

A mákos piskótához az egész tojásokat a cukorral jó habosra kevertem. Hozzáadtam a csipetnyi sót, a keményítővel, a sütőporral és a mákkal  elkevert lisztet.  A sütőkeretet 22 cm-re állítottam és egy sütőpapíros tepsire téve belesimítottam a masszát,majd előmelegített sütőben 190 fokon megsütöttem (190 fokon kb. 25 perc - tűpróbával ellenőrizzük). Ha megsült, 5 percet hagytam a formában,majd a keretet levettem, de az aljáról a sütőpapírt csak a teljes kihűlés után húztam le róla, és azután 4 lapra vágtam.

A habcsókréteghez a vizet a cukorral melegítetni tettem. Mikor eléri 113 fokot, elkezdtem verni kézi mixerrel a habot közepes fokozaton. Amikor a szirup elérte a 118 fokot, hozzácsorgattam a már habosodó fehérjékhez, közben tovább vertem. Még kb. 7-8 percig tovább vertem a habot, majd a tortakeretet 20 cm-re állítottam - mivel a hab sütés közben kicsit megnő- , belesimítottam a habot, a keretet óvatosan levettem róla és úgy tettem be az előmelegített sütőbe, ahol szárítottam kb. másfél órát, majd kivettem, lehúztam a papírt, mert alulról még nem volt teljesen száraz,így megfordítottam és még visszatettem száradni (most z alja került felülre) és így szárítottam még kb. 30-40 percet. Hagytam kihűlni. A vízgőz felett felolvsztott csokival vékonyan bekentem minden oldaláról a habcsóklapot. Hagytam megdermedni rajta a vékony csokiréteget.

A cukorsziruphoz a vizet a cukorral sziruppá főztem, hagytam teljesen kihűlni.

A krémhez a tejszínt a habfixálóval habbá vertem. A mascarponét a krémes túróval kikevertem, hozzáadtam a vaníliáscukrot, majd a maradék olvasztott csokit is hozzákevertem, beleforgattam a tejszínhabot, ízlés szerint adtam hozzá porcukrot.

Összeállítás:

Az egyik tortalapot egy ecsettel megkentem a cukorsziruppal. Megkentem krémmel, egy nyomőzsákba töltött krémmel még peremet nyomtam körben, ebbe töltöttem a lemon curdból, a másik lapot megkentem krémmel, majd ezzel a krémes felével lefelé óvatosan ráhelyeztem a lemon curdos előző lapra. Most a második lapot is megkenegettem a cukorsziruppal, megkentemkrémmel, ráhelyeztem a habcsókos réteget, újra krémréteg, erre jön a 3.-ik lap, cukorszirup, krém + nyomózsákból krémperem, lemon curd, a negyedik lapot megkentem szintén krémmel, a krémes felével ezt ráhelyeztem a citromos krémre. A tetejét is megkenegettem sziruppal, bevontam a torta a tetejét és az oldalát is krémmel. Hagytam kicsit hűtőben állni, majd az oldalára egész mákot szórtam, tetejét pedig habcsókokkal és pici mákkal díszítettem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése