2021. február 15., hétfő

Őszibarackos sütemény

 











Hozzávalók: (a tepsi mérete 35x27 cm)

--- A fehér réteghez:

7 tojás fehérje

200 g kristálycukor

40 g kukoricakeményítő

25 g rétesliszt

1 teáskanál sütőpor

2 evőkanál ecet


--- A sárga réteghez:

7 tojás sárgája

1 nagyobb egész tojás (vagy két kisebb)

150 g porcukor

2 evőkanál olaj

2 evőkanál hideg víz

130 g rétesliszt

1 teáskanál sütőpor


+ őrölt kávé a fehér réteg szórásához.


--- Krém:

1 nagy konzerv őszibarack (kb. 470 g gyümölcstartalommal)

1 csomag vaníliás pudingpor

4-5 evőkanál kristálycukor

a barackkonzerv leszűrt leve + annyi víz, hogy együtt 320 ml legyen

125 g vaj - kis kockákra vágva

6 g porzselatin.


A sütőt bekapcsoltam 170 fokra.

A  fehérjéket csipet sóval elkezdtem habbá verni, fokozatosan hozzávertem a cukrot is, majd az ectet és végül óvatosan hozzáforgattam a sütőporral és kukoricakeményítővel elkevert lisztet is. A masszát kanállal egy sütőpapírral kibélelt tepsibe kanalaztam úgy, hogy elég "hullámos" legyen a réteg. Ezt megszórtam őrölt feketekávéval.

Közben a sárga réteghez a sárgájákat és az egész tojásokat a porcukorral jó habosra kevertem (én egy robotgépben kevertem, miközben a fehér réteget egy kézi mixerrel vertem habbá, így én egyidőben készítettem mindkét réteget). Amikor habos volt, hozzákevertem az olajat, vizet, végül asütőporral elkevert lisztet. Ezt a masszát a kávéval megszórt fehér tésztarétegre csorgattam és az előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütöttem. A sütőpapír segítségével kiemeltem a tepsiből és hagytam kihűlni. A papírt kihűlés után húztamle róla, és két lapra vágtam.

Krém:

A barackkompót levét felöntöttem vízzel, hogy együtt 320 ml legyen. Elkevertem benne a pudingport és a cukrot, majd állandó keverés mellett sűrűre főztem. Levettem a tűzről és kézi mixerrel elkevertem benne a kockákra vágott vajat, majd folpack fóliával letakartam úgy, hogy a fólia a közvetlen felületére simuljon,ne bőrösödjön  meg. Hagytam langyosra kihűlni. A zselatint egy-két evőkanál hideg vízben elkevertem és hagytam kicsit duzzadni.

Közben a barackot kis kockákra vágtam.

Amikor a puding langyosra hűlt, a zselatint kis lángon folyósítottam, és a pudinghoz kevertem (kézi mixerrel).  Egy gumispatulával elkevertem benne a kockázott barackot és az alsó lapra kentem. Ráhelyeztem a másik lapot, egysütőpapírt helyeztem rá, azután egy tálcával enyhén lenyomtam, hogy kicsit egyenesebb legyen a teteje. Hagytam állni, legjobb másnapig, majd felszeleteltem (5x5 cm-es kockákra). Tálaláskor porcukorral szórtam meg.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése