2012. november 12., hétfő

Diós és mákos kiflik


A receptre a Mézeskalács konyha-ban akadtam, Mézeskalács pedig a Nosaltyn talált rá. Mivel a férjem inkább a mákos sütiket kedveli, ezért a töltelék felét mákosra cseréltem. 

Hozzávalók:
50 dkg simaliszt
2 púpos teáskanál sütőpor
1 csomag vaníliáscukr
20 dkg vaj
2 tojás
6 dkg porcukor
1 citrom leve
kb 1 dl tej (nekem nem kellett az egész 1 dl).

Mákos töltelékhez:
20 dkg darált mák
10 dkg porcukor
1 dl tej
fél citrom reszelt héja.

Diós töltelékhez:
20 dkg darált dió
10 dkg porcukor
1 dl tej
fél citrom reszelt héja.

Először a töltelékeket készítjük el:
- A mákoshoz a mákot, cukrot és a tejet összeforraljuk, levesszük a tűzről és belekeverjük a citromhéjat. Kihűtjük.
- A diósnál a diót, cukrot, tejet szintén összeforraljuk, végül levéve a tűzről belekeverjük a reszelt citromhéjat. Kihűtjük.

A tésztához a lisztet, sütőport, porcukrot, vaníliáscukrot a vajjal összemorzsoljuk, hozzáadjuk a tojásokat, citromlevet és annyi tejet, hogy jól gyúrhatóvá váljon. 4 gombócra osztjuk. 
Az egyik gombócot vékonyra nyújtjuk (nekem kb 36-37 cm átmérőjű kör lett), megkenjük a mákos töltelék felével, pizzavágóval 16 cikkre vágjuk és feltekerjük a kapott háromszögeket. Sütőpapíros tepsire rakjuk, 180 fokon megsütjük (nekem kb 20 percig sültek). A sütőből kivéve kb 3 percig hagyjuk állni, utána porcukorba forgatjuk a kisült kifliket. Ugyanígy elkészítünk még egy gombócot mákos töltelékkel, a maradék két gombóc pedig diótöltelékes lesz.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése