2012. december 20., csütörtök

Preckedli

















Több oldalon is láttam, én végül Gizi receptje alapján sütöttem meg.

Hozzávalók:
50 dkg (finom))liszt
10 dkg sertészsír
15 dkg margarín
1 csomag vaníliáscukor,
1 csomag sütőpor
1 citrom reszelt héja
20 dkg kristálycukor
1 egész tojás + 1 tojás sárgája.


A sütik lekenéshez 1 tojásfehérje
A szóráshoz vágott dió (kb.15 dkg ) és  kristálycukor (kb.8 dkg) keveréke.

A lisztet, sütőport, vaníliáscukrot, kristálycukrot, citromhéjat összemorzsoljuk a zsírral és a margarínnal, hozzáadjuk az egész tojást és a tojás sárgáját, összegyúrjuk. (Ha kell, kevés tejfölt tehetünk hozzá - én 1-2 teáskanálnyit tettem hozzá.) Fóliába csomagolva hűtőben pihentetjük. Utána (nem túl vékonyra) kinyújtjuk, kiszaggatjuk, megkenjük villával kicsit felvert tojásfehérjével, megszórjuk a dió - kristálycukor keverékkel. Szép aranysárgára megsütjük. (Én kb. 12-15 percig sütöttem.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése