2012. december 20., csütörtök

Ropogós bundában sült csirkemell ketchupos káposztasalátával


















Hozzávalók:
kb. 60 dkg csirkemell

A bundához:
15  dkg zsemlemorzsa
15 dkg simaliszt
1 csomag sütőpor
1 teáskanál édes pirospaprika
1 teáskanál csípős pirospaprika
1 evőkanál szárított petrezselyemzöld
fél teáskanál őrölt bors
1-2  teáskanál só
3 dl tej
4-5 gerezd fokhagyma.

Káposztasalátához:
fél fej kisebb káposzta (vagy nagy 1/4-e)
A ketchupos öntethez:
1 kisebb hagyma
2 csapott evőkanál  porcukor
2 evőkanál olaj
2-3 evőkanál ecet (vagy ízlés szerint)
4-5 evőkanál csípős ketchup
1 mokkáskanál só (ízlés szerint)
őrölt bors.

A káposztátt legyalultam. Az öntethez a hagymát nagyon apró kockákra vágtam, a többi hozzávalóval összekevertem, végül beleforgattam a káposztát. Hűtőben pihentettem legalább két órát.

A húst kisebb darabokra vágtam, picit klopfoltam. Enyhén megsóztam.
A bundához egy mélyebb tálkába öntöttem a tejet és beletettem a zúzott fokhagymát.
A bunda többi, száraz hozzávalóit összekevertem,  pár kanállal tettem  belőle a fokhagymás tejhez, hogy kissé folyósabb palacsintaszerűséget kapjak.
Egy teflonserpenyőben olajat hevítettem. A húst először a folyós masszába mártottam, utána a száraz lisztes keverékbe és kisütöttem a felhevített olajban. Vigyázni kell vele, hajlamos hamar megégni. A végeredmény tényleg egy ropogós bunda, és még tojás sem kell hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése