2013. december 31., kedd

Szilveszteri szerencsemalacok




Ezekhez a szerencsemalacokhoz Hannka blogján talált Ecetes sós stangli receptjét használtam (ő pedig Gerdinél talált rá).

Hozzávalók:
70 dkg finomliszt
1 csomag sütőpor
2 teáskanál só
50 dkg margarín
12 evőkanál víz
2 evőkanál ecet.

A lisztben elkevertem a sütőport és a sót, és belemorzsoltam a margarint, majd hozzáadtam az ecettel elkevert vizet és tésztává gyúrtam Becsomagolva hűtőben pihentettem egy éjszakát.
Másnap kinyújtottam, nagyobb szaggatóval (5,5 cm átmérőjű) kiszaggattam a malacka fejét, majd kisebb szaggatóval (3,5 cm) kiszaggatam a malacka orrát, amelyeken szívószállal "orrlyukakat" csináltam. A fülekhez is a kisebb szaggatóval vágtam ki köröket, amit 4 felé vágtam (egy negyed körszelet=1 fül).
A nagyobb köröket sütőporos tepsire raktam, megkentem felvert tojással, rátettem az orrát, füleket, kicsit rányomtam, feketeborsból szemeket raktam, jól belenyomtam a tésztába, és újra lekentem tojással.
200 fokon kb 20 perc alatt megsültek.
(55 db lett nekem ebből a mennyiségből).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése