2014. március 4., kedd

Kung pao csirke




Hozzávalók:
1,2 kg csirkemell

A páchoz:
4 egész tojás
3 teáskanál kínai fűszerkeverék (Kotányi)
2 evőkanál krumplikeményítő
2 teáskanál só
4 evőkanál csípős ketchup
2 evőkanál szójaszósz
1 dl olaj.


+ 1 póréhagyma
   15 dkg pörkölt földimogyoró.

A megmosott, szárazra törölt csirkemellet csíkokra vágtam.
A pác hozzávalóit összekevertem. A csíkokra vágott húst jól beleforgattam, letakarva hűtőbe raktam másnapig.
Másnap kevés felhevített olajon egy teflonserpenyőben kisütöttem a bepácolt húst (a páclével együtt, mindig csak annyi adagot, ami éppen kellett, a maradék hús maradhat a pácban még a hűtőben), mikor már majdnep kész volt, hozzáadtam felkarikázott póréhagymát, kicsit átforgattam, végül a mogyorót is hozzáadtam (én csak gondolomra szórok hozzá,nem szoktam kimérni). Rizzsel tálaltam. A tetejét karikákra vágott és szétszedett friss póréhagymával még megszórtam.

A recept innen.

Ezt a kínai fűszerkeveréket használtam hozzá:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése