2014. május 26., hétfő

Bodzavirág dzsem







Nagyon finom. A recept eredetije innen, de a recept alatti hozzászólásokat elolvasva én is kicsit módosítottam a recepten, és a reszelt almát is bennehagytam a lekvárban. Az eredeti 1,5-szeresét csináltam. Ide úgy írom már, ahogy én készítettem.

Hozzávalók:
30 db bodzavirág
3 citrom
1,5 csomag Dr. Oetker vaníliáscukor (eredeti receptben vaníliarúd van, de nekem nem volt itthon)
45 dkg kristálycukor
4 db nagyobb alma
1,5 csomag Dr. Oetker dzsemfix 3:1
8 dl víz.

A virágokról a vastagabb szárakat levágtam. A megmosott citromokat felkarikáztam. A virágokat a citrmkarikákkal rétegezve egy nagyobb edénybe raktam, ráöntöttem a vizet, és egy éjszakára hűtőben hagytam állni. Megj: jobb ha a jól megmosott citrom sárga héját zöldséghámozóval levágjuk és azt úgy raktjuk a virágok közé, a citromok levét pedig kifacsarjuk és úgy öntjük a virágokra, azután ráöntjük a vizet, jól átkeverjük és így tesszük állni a hűtőbe.
Másnap sűrű szitán átszűrtem, kinyomkodtam. Az almákat megpucoltam és nagyobb lyukú reszelőn lereszeltem, beletettem a leszűrt lébe. A dzsemfixet 3 evőkanál kristálycukorral elkevertem, hozzáadtam az almás-bodzavirágos léhez. Állandó keverés mellett felforraltam, 1 perc után hozzáadtam a többi cukrot és a vaníliáscukrot, tovább kevergetve hagytam újra felforrni, majd a forrástól számítva minimum 5 percig főztem. Forrón kis üvegekbe töltöttem, lezártam, 5 percre fejreállítottam az üvegeket. (Ebből a mennyiségből nekem 4 db kb. 3,5 dl-es -- és még 2 kisebb üvegecskével lett.)

6 megjegyzés:

  1. Szia
    Azt szeretném kérdezni hogy eltűnik a reszelt alma benne?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Az alma fajtájától függ, az enyém jól szétfőtt benne. Vagy esetleg reszeld finomabb reszelővel.

      Törlés
  2. Szia.
    Érdeklődnék a citrom nagyságával kapcsolatban. Milyen nagyságú citromot raktál bele ?
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Normál méretű citromok voltak (a nagyon nagyoknak szerintem túl vastak a héjuk). Az idén kicsit módosítva készítettem a dzsemet: a jól megmosott citrom sárga héját zöldséghámozóval levágtam, azt úgy raktam a virágok közé, a citromok levét pedig kifacsartam és úgy öntöttem a virágokra,majd ráöntöttem a vizet, jól átkevertem és így tettem állni a hűtőbe.

      Törlés
  3. Szia! AZ almás levet a dzsemfix elött kézi mixerrel öszzeturmixoltam, így homogén lett.
    Megpróbáltam citrom/naranccsal is, de nincs nagy ízkülönbség.
    Köszi a receptet, nagyon finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Tímea! Örülök, hogy kipróbáltad a receptet, és köszönöm a visszajelzést.

      Törlés