2014. augusztus 14., csütörtök

Pudingos-tejfölös sütemény























A receptre Hankka blogján akadtam rá, ő pedig az Andi konyhájában.

A recepten csak annyiban változtattam, hogy vaníliás pudingpor helyett erdei gyümölcsöset használtam, a tetejére pedig reszelt csoki került.
Én 28x36 cm-es tepsiben sütöttem.

Hozzávalók:
2 csomag pudingpor (nálam most erdei gyömölcsös, az eredetiben receptben vaníliás szerepelt)
6 evőkanál kristálycukor
8 dl tej.
   ---
6  tojás
18 dkg kristálycukor
1 dl víz
0,5 dl olaj
15 dkg finomliszt
10 dkg rétesliszt
1 csomag sütőpor
csipetnyi só
pár csepp citromlé
2 evőkanál kakaó
   ---
90 dkg tejföl
5 evökanál porcukor
fahéj a tetejére (esetleg kakaópor, vagy mint most nálam: reszelt csoki).

Először megfőzzük a pudingot, néha megkeverve hagyjuk kihűlni.
A tojások sárgáit a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk az olajat, vizet, és a sütőporral elkevert liszteket. A fehérjékből csipet sóval habot verünk, pár csepp citromlét adunk hozzá, és beleforgatjuk a tojássárgás masszába., A tészta felét sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk. A másik felébe belekevrjük a kakaót, és a világos tésztára öntjük, villa segítségével márványosra húzzuk, teáskanállal rárakjuk a kihűlt pudingot. 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk, 5 perc után 180 fokra tesszük a hőfokot és 30 percet sütjük. Míg sül, a tejfölt elkeverjük a porcukorral, majd a már megsült, forró süteményre simítjuk. Hagyjuk kihűlni és hűtőbe tesszük, legjobb egy éjszakára.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése