2014. szeptember 5., péntek

Túrógombóc



















A túrógombóc receptje erről az oldalról van. Amit módosítottam rajta, hogy 1 evőkanállal több cukrot, 2 dkg Rama-t és 1 teáskanál finom zsemlemorzsát kevertem még hozzá. Én csak pürésített erdeigyümölcskeverékkel (ízlés szerint cukrozva + 1 csomag vaníliáscukorral kikeverve) tálaltam.

 Hozzávalók:
3 tojás sárgája
3 evőkanál kristálycukor
2 csomag vaníliáscukor
2 dkg Rama
50 dkg túró
14 dkg búzadara
3 tojás fehérje
1 evőkanál kristálycukor
1 teáskanál zsemlemorzsa.

pirított zsemlemorzsa
ízlés szerint kristálycukor

(fagyasztott) erdeigyümölcskeverék
kristálycukor
1 csomag vaníliáscukor.

A tojássárgákat, 3 ek kristálycukrot, Ramat habosra kevertem, hozzáadtam túrót és búzadarát. Hűtőben hagytam állni (akár egész éjjelt is).
Másnap a fehérjéket csipetnyi sóval, és 1 evőkanál kristálycukorral habbá vertem, beleforgattam a túrós masszába. Ekkor kevertem még hozzá 1 tk zsemlemorzsát.
Egy fazékba vizet tettem forrni. Amíg a víz felforrt, nedves kézzel kis gombócokat formáltam, egy tálcára - amire folpack fóliát terítettem - rakosgattam (elég lágy volt a massza, de már nem tettem hozzá semmit, hogy minél gyengébbek legyenek a kész kifőtt gombócok). 16 db lett nekem. 2 adagban főztem ki a gombócokat (kb 5-7 percig).
Pirított, cukrozott zsemlemorzsába forgattam.
A kiolvasztott gyümölcskeveréket botmixerrel pürésítettem, cukorral, vaníliáscukorral ízesítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése