2015. január 12., hétfő

Hústekercs sertéslapockából





















Hozzávalók:
1 kg sertéslapocka
fél csirkemell
3-4 evőkanál tejszín
1 tojás sárgája
vékony sonkaszeletek
kevés mustár

őrölt feketebors
sertéssült fűszerkeverék
petrezselyemzöld
piros kaliforniai paprika
(fagyasztott) zöldborsó
kevés vaj
1 teáskanál simaliszt
kevés olaj.

A megmosott, szárazra törölt lapockát óvatosan vékony nagy lappá vágtam, majd kiklopfoltam (nem baj, ha nem sikerül teljesen egy egész darabot kapnunk, mert majd az alufólia segít a feltekerésben, de azért ha lehet, igyekezzünk a több darabból álló résznél kezdeni a feltekerést majd, hogy kívülre kerüljön  a sértetlenebb rész). A szétterített alufóliát vékonyan bekentem olajjal, ráfektettem a megsózott, borssal megszórt húslapot, bekentem mustárral, befedtem sonkaszeletekkel. A csirkemellet kockákra vágva beraktam a késes aprítóba, hozzáadtam 3-4 ek tejszít, 1 tojás sárgáját, sót, borsot, petrezselyemzöldet, majd összaprítottam  a géppel. Ezt a masszát rákentem a sonkaszeletekre. Csíkokra vágott pirospaprikát és fagyasztott zőldborsót raktam rá, kissé belenyomkodva a csirkemelles masszába. Az alufólia segítségével szorosan feltekertem. Kívűlről még picit megszórtam sertéssült fűszerkeverékkel és bekentem olajjal. A tekercset szorosan becsomagoltam a fóliába, tepsibe tettem. 1,5 órát sütöttem, majd a fóliát eltávolítottam, pár darabka vajat tettem a hús tetejére, és még kevés vizet is öntöttem a keletkezett szafthoz, visszatettem a sütőbe és néha meglocsolva a levével készre sütöttem. Utána a szaftot 1 teáskanál liszttel besűrítettem, egyet forraltam rajta. Krumplipürével és salátával ettük.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése