2015. január 18., vasárnap

Vöröslencseleves






















Hozzávalók:
20 dkg vöröslencse
1 közepes hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 csapott mokkáskanál őrölt római kömény
1 csapott mokkáskanál kurkuma
nagyon pici frissen reszelt gyömbér
2 db sárgarépa (vagy 1 nagyobb)
pici őrölt bors
1 evőkanál sűrített paradicsom
1 tojás
kb 2 evőkanál simaliszt
2 szál virsli
zöldséges levespor (vagy leveskocka)

kevés olaj.

Kevés olajon üvegesre pároltam az apróra vágott hagymát, utána hozzáadtam a vágott fokhagymát, és a kockákra vágott sárgarépát meg a jól átmosott és lecsepegtetett vöröslencsét is. Rövid ideig kevergettem, hozzáadtam a fűszereket, nagyon pici gyömbért, sűrített paradicsomot (én tubusosat használok), felöntöttem kb. 1 liter vízzel, levesporral ízesítettem, és lefedve hagytam lassan főni. Nekem most volt még maradék füstölt szalonnabőr, így azt is beletettem. Mikor már a sárgarépa és a lencse is majdnem puha volt (kb. 15-20 perc múlva), beletettem a felkarikázott virsliket és azt is megfőztem benne, szükség szerint még utánaízesítettem.
 1 tojást pár csepp vízzel és pici sóval villával felvertem, simára kevertem benne annyi simalisztet (kb 2 evőkanál), hogy folyékony masszát kapjak. Villával a lassan fövő levesbe csorgattam, néha óvatosan megkevrtem. Kész is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése