2015. június 21., vasárnap

Málnás-marcipános morzsás sütemény























A recept innen. Én az eredeti recept 1,5 szeresét csináltam, mert nagyobb volt a tepsim. A tetejére a marcipános morzsából pedig dupla adag lett, mert a marcipánom 20 dkg-os csomag volt, így nem akartam, hogy maradjon belőle pár dkg.

Ahogy nálam készült:

Hozzávalók:
--- A tésztához:
22,5 dkg teavaj
15 dkg kristálycukor
3 tojás
fél citrom reszelt héja
22,5 dkg simaliszt
1,5 teáskanál sütőpor
fél dl tej


--- A marcipános morzsához:
6 dkg rétesliszt
6 dkg kristálycukor
6 dkg teavaj
20 dkg marcipán

+ 45-50 dkg málna (lehet fagyasztott is, vagy akár más gyümölccsel is készíthetjük)

A morzsához valókat morzsássá dolgozzuk, hűtőbe tesszük.
A vajat habosra keverjük a kristálycukorral, egyenként belekeverjük az egész tojásokat is, itromhéjat, végül pedig a sütőporral elkevert lisztet és a tejet. Sütőpapírral bélelt tepsibe  (21 x 33 cm) simítjuk, tetejére rárakjuk a málnát (vagy más gyümölcsöt), rámorzsoljuk a morzsát (nekem kicsit összeállt a massza, így csak kézzel szétcsipkedtem a süti tetejére). Előmelegített sütőben 180 fokon kb.40 perc alatt megsütjük. Ha nagyon pirulna a teteje, takarjuk le, én nem takartam le, csak egy idő után eggyel lejebb levő sínre tettem át a tepsit.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése