2015. július 9., csütörtök

Csirkés gyros



















Hozzávalók:

--- A pitához: (a pita receptje Limara blogjáról van)
3 dl langyos víz
1 teáskanál cukor
3 dkg élesztő
2 evőkanál olaj
2 teáskanál só
50 dkg liszt (simalisztet használtam)

A hozzávalókból kidolgoztam a tésztát, hagytam kelesztőtálban kelni, majd 15 perc után újra átgyúrtam, megint hagytam kelni. Utána 8 db- ra osztottam a tésztát, gombócokká formáztam, hagytam 10 percig pihenni. Utána oválisra nyújtottam (kb. 2-3 mm), konyharuhával letakarva hagytam kelni 30 percet. Közben a sütőt előmelegítettem, majd tepsi nélkül, csak a sütő rácsán nálam kb. 6-8 perc alatt sültek meg (3 db fért nálam a rácsra egyszerre). Mikor megsültek, rácsra téve hagytam kihűlni.

--- Hozzávalók a húshoz:
1 kg csirkecombfilé
ízlés szerint gyros fűszerkeverék (én 5 teáskanállal tettem)
1 evőkanál olaj
só, bors, pici fokhagymapor

A megmosott, szárazra törölt húst csíkokra vágtam, meglocsoltam olajjal, rászórtam a gyros fűszerkeveréket, jól összekevertem, és fóliával letakarva hűtőben pihentettem pár órát (mégjobb egész éjszakát). Utána egy serpenyőben kevés olajat hevítettem, rátettem a húst, hirtelen átpirítottam, sóztam, borsoztam, pici fokhagymaporrral megszórtam, fedővel letakarva puhára pároltam.

--- Hozzávalók az öntethez:
4 dl görög joghurt
kevés tej (1-2 evőkanál, hogy kicsit folyósabb legyen az öntet)
2 gerezd fokhagyma
só, bors ízlés szerint
apróra vágott metélőhagyma.

- Az összes hozzávalót kikevertem, hagytam hűtőben összeérni az ízeket.

--- Hozzávalók a zöldséges keverékhez: (ízlés szerinti zöldségek) - nálam a következők:
kétféle fodros saláta
paradicsom
paprika
salátauborka
hagyma
-- a salátákat kis darabokra tépkedtem, a paradicsomokat, hagymát, uborkát félbe, majd vékony szeletekre vágtam, paprikát vékony csíkokra, mindet összekevertem,

A piták tetejét éles késsel levágtam, tettem egy réteg zöldséget, egy réteg húst, pár teáskanál öntetet, újra zöldség,hús, öntet stb.













Ha nincs időm pitát készíteni, akkor párolt rizzsel és a zoldségekkel tálalom:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése