2016. november 6., vasárnap

Mascarpones creme brulee




















Hozzávalók: (6 db tálkához)
20 dkg tejszín (33%-os)
12 dkg zsíros tej (3,5%-os)
21 dkg Mascarpone
6 tojás sárgája
6 dkg kristálycukor
2 mokkáskanál vaníliaaroma

+ kristálycukor a karamellizáláshoz

A tejszínt és a tejet kis lángon melegedni tettem, de nem forraltam fel, majd kikapcsoltam.
A sütőt bekapcsoltam 150 fokra.
A tojássárgákat a cukorral és a mascarponeval kikevertem, hozzáadtam a vaníliaaromát.
A meleg tejes-tejszínes keveréket szedőkanállal lassan adagoltam a tojássárgás masszához, közben állandóan kevertem. Az egészet elosztottam a tálkákban, óvatosan forró vizet öntöttem a tepsibe (kb. a tálkák feléig) és betettem a sütőbe 40-45 percre. Ezután kiszedtem a tálkákat a tepsiből, mikor kihűltek, folpack fóliával mindegyiket külön lefedtem és beraktam a hűtőbe másnapig.
Tálalás előtt 1-2 teáskanál kristálycukrot szórtam a tálkákban levő krémre, kissé megforgattam a tálkát, hogy szépen elterüljön a cukor, és karamellizálópisztollyal szép aranybarnára karamellizáltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése