2017. szeptember 14., csütörtök

Túrós császármorzsa ll.





















Van már egy túrós császármorzsa a blogomon: itt.  Az sütőben készült, ez most teflonserpenyőben.

Hozzávalók:
25 dkg túró
2 tojás
2 evőkanál kristálycukor (ízlés szerint)
1 csomag vaníliáscukor
2 csapott evőkanál tejföl
5 dkg rétesliszt
ízlés szerint reszelt citromhéj (ha nincs citromhéjam itthon, akkor 2 tk rumot teszek bele ízesítésnek)
1 marék mazsola

A túrót krumplinyomóval áttörtem. Hozzáadtam a tojások sárgáit, cukrot, vaníliáscukrot, tejfölt, citromhéjat és jól kikevertem. Hozzákevertem a mazsolát is.
Egy nagy teflonserpenyőbe kevés olajat tettem és melegíteni kezdtem (közepes lángon).
A fehérjékből habot vertem, majd óvatosan a túrós masszába forgattam. Az egészet a már meleg teflonserpenyőbe simítottam és lassan sütöttem, nem túl nagy lángon, hogy a közepe is átsüljön. (Én most egy fedővel letakartam az elején.) Amikor már alulról szép aranybarna volt, egy lapátkával negyedekre osztottam, hogy könnyebb legyen megfordítani, és minden negyedet óvatosan megfordítottam, és tovább sütöttem. (Az egész nekem kb. 20-25 percet sült Amikor már átsült, akkor a lapátkával kisebb darabkákra tépkedtem, kicsit még úgy sütöttem, párszor óvatosan megkeverve.
Porcukorral meghintve és lekvárral tálaltam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése