2018. január 13., szombat

Mákos zsemlék























Hozzávalók:
---   Az öregtésztához (amit előző este kell elkészíteni):
150 g víz
2 g friss élesztő
150 g simaliszt
- ezeket kézzel összegyúrtam, folpack fóliával letakarva hagytam a konyhapulton állni másnapig.

--- Továbbá:
150 g víz
az összes öregtészta
2 g élesztő
30 g olaj
350 g simaliszt
2 teáskanál só
20 g búzakorpa
20 g mák (nem darált)

Az öregtásztából és a tobbi hozzávalóból géppel bedagasztottam a tésztát. Átpakoltam a kelesztőtálba, hagytam kelni kb. 1-1,5 órát (közben párszor átgyúrtam).
Mikor megkelt, 8 egyenlő részre osztottam és gombóccá formáztam, letakartam egy konyharuhával és 10 percet pihentettem. Utána kb. 38 cm-es rudakká sodortam, és "csomót" kötöttem belőlük. Sütőpapíros tepsire raktam őket. Letakarva hagytam ujra kelni kb 45-50 percet. Közben a sütőt előmelegítettem 210  fokra. Amikor megkeltek a zsemlék, lespricceltem  vízzel és betettem a sütőbe (a sütő aljába egy lábaskába forró vizet tettem ekkor). Kb 15 perc után a lábast kivettem,és tovább sütöttem, amíg szép aranyszínűek nem lettek a zsemlék.
(A recept innen, csak én másképp formáztam őket.)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése