2018. január 15., hétfő

Tejfölös gombás sertéslapocka























Hozzávalók:
1 kg sertéslapocka
2 közepes hagyma
15-20 dkg champignon gomba
2 dl tejföl (v.tejszín) - nekem 20 %-os tejföl volt
2-3 csapott evőkanál simaliszt
1 evőkanál paradicsomsűrítmény
őrölt pirospaprika
frissen őrölt bors
pici fokhagymapor
olaj vagy sertészsír

A megmosott sertéslapockát felkockáztam.
A hagymát apró kockákra vágtam. Egy lábasban felmelegítettem a sertészsírt, rádobtam a hagymát és néha megkeverve üvegesre pároltam. Ekkor őrölt pirospaprikát szórtam rá, gyorsan elkevertem és hozzáadtam a húst, kevergetve megpirítottam. Hozzáadtam a paradicsomsűrítményt, sóztam, borsoztam. pici fokhagymaporral ízesítettem még, majd kevés vizet öntöttem alá és lefedve kis lángon pároltam. Kb. 40-45 perc után hozzáadtam a szeletekre vágott gombát, és tovább pároltam.
Közben a tejfölben pici víz hozzáadásával elkevertem a lisztet, majd mikor már minden puha volt, besűrűsítettem a lisztes keverékkel. Ha kell utánaízesítettem még.
Mi nokedlivel szeretjük a legjobban.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése