2019. október 3., csütörtök

Fahéjas keksz















A recept ötlete innen. Gyorsan elkészülő finom keksz. A tészta összeállításánál kicsit változtattam a módszeren: nem olvastam el rendesen a készítés menetét és én csak összegyúrtam a hozzávalókat (azután olvastam a receptben, hogy először a vajat kellett volna habosra keverni a cukorral,majd a tojással, és utána beledolgozni a lisztet stb. A kekszek ennek ellenére is nagyon finomak, úgyhogy azt hiszem én legközelebb is csak így egyszerűen fogom összegyúrni 😏.)

Hozzávalók:
32 dkg finomliszt
14 dkg nádcukor
11 dkg vaj
1 csipet só
1 csapott teáskanál őrölt fahéj
1 púpozott teáskanál sütőpor
1 nagyobb tojás
2-3 teáskanál vaníliakivonat (most nálam kimaradt)
1-2 evőkanál tejszín (ha nem állna össze a tészta)

+ a kekszek forgatásához:
kb. 2-3 dkg kristálycukor
kb. 1 dkg őrölt fahéj.

A lisztet, sütőport, fahéjat, cukrot, csipet sóval és a vajjal morzsássá gyúrtam, ekkor hozzáadtam a vajat, tojást, összegyúrtam, (pici tejszíntadtam hozzá, hogy összeálljon).
Kb. diónyi golyókat formáztam amiket kissé ellapítottam és megforgattam a fahéjas kristálycukorban. Sütőpapíros tepsire raktam, előmelegített 180 fokos sütőben kb. 10 perc alatt megsütöttem őket.
(Ebből azadaggból nekem 53 db keksz lett.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése