2012. június 16., szombat

Sonkás-sajtos express croissant






















Limara  blogján láttam meg az express croissant receptjét. Már többször megsütöttem, lekvárral is - édesen, és sonkával-sajttal töltve - sós változatban is.
Most fél adagból csináltam, kevesebb cukrot és több sót tettem a tésztájába. 8 kifli lett belőle.
Limaránál nagyon jó képek vannak a készítés - formázás menetéről is. (Az eredeti recept is ott található.)

Hozzávalók (8 db-hoz):
35 dkg lisz
70 g joghurt
1 dl tej
1 teáskanál cukor
3 mokkáskanál só
1 tojás
2,5 dkg élesztő.

+ 12,5 dkg vaj.

Töltéshez:
sonka, sajtlapok, pikáns ketchup, fokhagyma, oregánó

Tetejére:
felvert tojás
reszelt sajt.

A tészta hozzávalóiból kenyérsütőben tésztát dagasztottam (pici tejet még kellett hozzá öntenem). Kelesztőtálba átpakoltam és hagytam kelni. Utána 8 részre osztottam, letakarva kicsit pihentek, majd kistányér nagyságúra nyújtottam az egyik tésztagombócot, a vaj 7-ed részét ráreszeltem, jön a következő kinyújtott lap, újabb 7-ed rész vaj és így tovább. A nyolcadik kinyújtott lappal befedjük. 2-3 mm-esre nyújtjuk a kapott "tésztatornyot", pizzavágóval 8 cikkre vágjuk.
2-3 evőkanál ketchupot 1-2 gerezd reszelt fokhagymával és kevés oregánóval összekevertem, ezzel megkentem a háromszögek szélesebb részénél, rátettem egy szelet félbehajtott sonkát, egy darabka sajtlapot, azután még egy félbehajtott sonkakarikát. Feltekertem, sütőpapírral bélelt tepsire raktam, folpackkal letakartam és hűtőben kelesztettem (délelőtt készült, este 5 óra körül sütöttem). Sütés előtt felvert tojással lekentem, megszórtam reszelt sajttal és hideg sütőbe téve, 180 fokra kapcsolt sütőben megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése