2014. február 28., péntek

Zöldséges tészta








Hozzávalók - bármilyen zöldségekből készülhet (kerülhet bele zöldbab, borsó, kóstoltam már egy kis édesköménnyel, sütőtökkel is...), nálam most ezek kerültek bele:
1 bébicukkíni - karikákra, utána pedig kis hasábokra vágva
2 sárgarépa - julienre vágva
2 közepes hagyma (félkarikákra vágva)
1 vastag húsú piros paprika  -csíkokra vágva
1 zöldpaprika - csíkokra vágva
egy maréknyi fagyasztott zöldborsó
kevés hokkaido tök (héjastól) - kis kockákra vágva
kevés olaj
kb 2-3 evőkanál sűrített paradicsom
1 kis doboz tejföl
kevés liszt (kb 1 púpos  teáskanál)
só, bors, vegeta, csipetnyi fokhagymagranulátum

+40 dkg száraz csavart tészta.

Olajon megfonnyasztottam a hagymát, rádobtam a sárgarépát, majd fokozatosan a többi zöldséget is (azokkal kezdem, amik több időt igényelnek a puhuláshoz). Együtt pirítom, és csak kicsit később sózom, hogy ne engedjen a zöldség sok levet, borsozom, vegetával és fokhagymagranulátummal ízesítem. Hozzáadom a sűrített paradicsomot, kevés vizet öntök alá és fedő alatt párolom, úgy, hogy azért roppanós maradjon a zöldség (a vizet szükség szerint pótolom).
A tejfölben kevés lisztet elkeverek (kb 1 teáskanálnyit), és a puha zöldségekhez öntöm, hagyom egyet rottyanni. Utánaízesítem még, ha túl sűrű, kevés vizet adok még hozzá, majd beleforgatom a sós vízben kifőtt csavarttésztát.
Én csak magában eszem, a többieknek csirkemell is kerül mellé.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése