2014. június 19., csütörtök

Csirkenyársak krumpliágyon, jégsalátával



















Hozzávalók:
- A nyársakhoz:
csirkemell
pikáns füstöltkolbász
húsos szalonna
vastag húsú színes paprika
hagyma
sültcsirkefűszerkeverék
pici olaj.

+ (új)krumpli.

- A salátához:
jégsaláta
tejföl
majonéz
ketchup
mustár
fokhagyma
kisebb fej hagyma
csipetnyi kristálycukor

bors
pár csepp almaecet.

A csirkemellet kicsit nagyobb kockákra vágtam (1,2 kg volt). Rászórtam 2 teáskanál sültcsirkefűszert, pár csepp olajat adtam hozzá, összekeverve hűtőben pihentettem kb 1,5 órát.
A kolbászt felkarikáztam, a hagymát negyedekbe vágtam, majd szétszedtem a rétegeket. A paprikákat és a szalonnát is felkockáztam.
Az előkészített hozzávalókat váltogatva a nyársakra szúrtam. (Előtte vízben áztattam a pálcikákat.)
A megtisztított krumplit nagyobb kockákra vágtam, megsóztam, köménymagot szórtam rá. Sütőpapíros tepsibe raktam (előtte vékonyan beolajoztam a papírt), ráraktam a nyársakat.











Előmelegített sütőben 180 fokon kb 1,5 órát sütöttem, félidőben a nyársakat megforgattam.

A salátát megmostam, lecsepegtettem, összevágtam.
Az öntethez kb. 5 teáskanál tejfölt kevés (3-4 teáskanál) majonézzel összekevertem, hozzáadtam egy kisebb fej hagymát nagyon apróra vágva, 1 gerezd zúzott fokhagymát, csipetnyi cukrot, mustárt, csípős ketchupot, sót, borsot. Beleforgattam a salátát. Végül pár csepp almaecettel ízesítettem, ha kell, utánasóztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése