2014. szeptember 9., kedd

Sunqick-os szelet




















A recept innen, de én a mennyiségeken kicsit változtattam.  Így készült nálam:

Hozzávalók: 28x36  cm-es  tepsihez

Kakaós lap: (2 x )
3 tojás
55 g kristálycukor
55 g rétesliszt
10 g kakaó
1 evőkanál meleg víz
2 g sütőpor

Világos lap:
5 tojás
95 g kristálycukor
120 g rétesliszt
1,5 evőkanál meleg víz
3 g sütőpor

Sunqick-os öntet:
3 dl Sunqick (narancsos)
3 dl víz

Krém:
4 dl tej
1 csomag vaníliás pudingpor
1 csomag vaníliáscukor
200 g kristálycukor
250 g vaj margarín (vagy vaj)

Csokimáz 150 g étcsokiból.

A kakaós lapokhoz a fehérjéket habbá verjük, kanalanként hozzáadva a cokrot, majd a sárgájákat, vizet, végül lazán beleforgatjuk a kakaóval és a sütőporral elkevert lisztet. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk, 180 fokon megsütjük (nekem kb 10-12 percig tartott). Ugyanígy készítünk még egy kakaós lapot.
A világos laphoz a fehérjéket habbá verjük, hozzáadjuk kanalanként a cukrot, a sárgájákat, vizet, majd a sütőporral elkevert lisztet. Ezt is 180 fokon sütjük, de kicsit tovább (kb 20 perc).
A krémhez a pudingporból a kétféle cukorból pudingot főzünk, többször megkeverve kihűtjük. A margarint habosra keverjük, majd kis adagokban hozzákeverjük a kihűlt pudingot is.
A Sunqick-os öntethez a szirupot a vízzel összemelegítjük, kihűtjük.

Összeállítás:
A krémből kb 12 dkg-ot félreteszünk a sütemény tetejére.
A maradék krém felét rákenjük az egyik kakaós lapra. Ráfektetjük a világos tésztalapot. Pengével rácsosan kissé bevagdaljuk, hogy az öntet minnél jobban beleszívódjon majd a tésztába. Egyenletesen rálocsoljuk az öntetet. Kicsit hagyjuk állni. Utána rákenjük a krém másik felét, befedjük másik kakaós tésztalappal. (Én kissé lenyomattam, de csak annyira, hogy szép egyenletes legyen a teteje.) Vékonyan rákentem a félretett krémet. 15 dkg csokiból csokimázat készítünk,és rákenjük a sütire. Jól lehűtjük, utána szeleteljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése