2015. április 20., hétfő

Medvehagymás nokedli sajtmártással




















Hozzávalók:
- A nokedlihez:
60 dkg liszt
20 dkg medvehagymalevél
kb. 5 dl víz
2 evőkanál olaj
kb. 1,5 - 2 teáskanál só (ízlés szerint)

- A sajtmártáshoz:
2,5 dl tejszín
2 tömlős sajt
kevés reszelt eidami sajt
2 gerezd zúzott fokhagyma
őrölt szerecsendió
pici őrölt bors.

+ a tálaláshoz reszelt sajt.

A megmosott, papírtörlőn leitatottt medvehagymaleveleket kb fél dl vízzel botmixerrel pépesítettem. Hozzáadtam a liszthez, sóztam, olajat adtam hozzá, és a vizet adagolva nokedlitésztát készítettem. Forrásban levő sós vízbe (amibe kevés olajat is tettem) szaggattam, kifőztem, majd leszűrtem.Kevés olajat locsoltam rá és összekevertem.
A sajtmártás hozzávalóit kis lángon összemelegítettem, ízesítettem.
Tálaláskor a tányérra szedett nokedlire öntöttem a sajtmártásból, és még kevés reszelt sajtot is szórtam rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése