2015. július 10., péntek

Paradicsomleves sajtgombócokkal





















Hozzávalók:
--- A sajtgombócokhoz: (a receptet a gombócokhoz Aleda konyhája-ban találtam)
12 dkg reszelt sajt
1 evőkanál liszt (réteslisztet tettem)
1 evőkanál  búzadara
2 tojás
só.

A sajtot összekevertem a liszttel és a búzadarával, hozzáadtam a 2 felvert tojást, sóztam, összekevertem, és fóliával lefedve hagytam pihenni 1 órát a hűtőben.
Utána vizes kézzel nagyon kicsi gombócokat formáztam (a kifőzésnél megnőnek még), egy folpack fóliás tálcára raktam (nekem 32 db lett), és enyhén sós vízben lassú tűzön kifőztem. (Mikor feljöttek a víz tetejére, kiszedtem.)

















--- Hozzávalók a leveshez:
1 púpos evőkanál liszt
olaj
fél liter paradicsomlé (sűrű házi)
só, levespor,
kevés kristálycukor (én kb 1 teáskanálnyit tettem - ízlés szerint)
1 kisebb hagyma
friss bazsalikom.

Kevés olajon a liszttel világos rántást csináltam, felöntöttem a paradicsomlével, hozzáadtam még fél liter vizet, beledobtam 1 kis megpucolt, egészben hagyott hagymát, ízesítettem cukorral, sóval, levesporral, és lassú tűzön főztem kb. 20-25 percet. Utána a hagymát kivettem, utánaízesítettem még, és pár levélke friss bazsalikomot aprítottam bele. A kifőzött sajtos gombócokkal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése