2015. augusztus 11., kedd

Sajtos kifli




















Ez a kiflirecept is a "szeretetrehangoltan" blogról való. Én olaj helyett vajat tettem bele, és csak 2,5 dkg élesztővel készítettem.

Hozzávalók: (ahogy nálam készült)
30 dkg finomliszt
20 dkg teljeskiőrlésű búzaliszt
15 dkg langyos víz
15 dkg tejföl
1 tojás sárgája
5 dkg olvasztott de nem meleg vaj
2,5 dkg élesztő
1 teáskanál cukor
2 teáskanál só (15 g)

+ a szóráshoz kb 10-12 dkg reszelt sajt.

Összeállítottam a tésztát, kelesztőtálban hagytam kelni. (Ennél a kiflireceptnél leírt módon többször újra átdolgoztam a tésztát.)
Itt ennél 8 cikkre vágtam a kinyújtott kört. Feltekertem, sütőpapíros tepsire raktam, letakarva hagytam kelni fél órát. Közben bekapcsoltam a sütőt 200 fokra, az aljába egy lapos kis lábasba vizet tettem. Fél óra elteltével a kifliket lespricceltem vízzel és megszórtam reszelt sajttal, majd betettem a sütőbe. Kb. 25-30 percig sültek nekem. (Legközelebb talán megpróbálom kicsit erősebb fokon sütni, lehet az én sütőm gyengébb.)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése