2015. augusztus 9., vasárnap

Szilva chutney (csatni)


















Hozzávalók:

1,70 kg szilva (tisztán mérve)
3 nagy lilahagyma
2 teáskanál mustármag (mozsárban összezúztam)
4-5 szárított csilipaprika (ízlés szerint)
kb. 1,5 dkg friss gyömbér lereszelve
4 gerezd zúzott fokhagyma
fél mokkáskanál fahéj
1 mokkáskanál só
20 dkg barnacukor
1 narancs leve
1-2 mokkáskanál kurkuma
5 evőkanál balzsamecetkrém
4-6 evőkanál almaecet..

A szilvát kisebb darabokra vágtam, a hagymát kis kockákra, majd a többi hozzávalóval feltettem főzni. Lassú tűzön gyakran megkeverve főztem kb 50-60 percig, míg kellően besűrűsödött. (Én most kicsit botmixerrel kevertem párat rajta, hogy kicsit krémesebb állagú legyen, de ne teljesen sima.) Forrón üvegekbe töltöttem, lezártam, majd fejre állítottam az üvegeket 15 percre.
Ebből a mennyiségből  6 db 200 ml-es üveggel és 2 db 350 ml-es üveggel lett.
Sajtokhoz is finom, rántott sajthoz,és sült húsokhoz is kedvelt nálunk.
Ezt a balzsamecetkrémet használtam:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése