2015. november 4., szerda

Narancsszószos csirkemell






















Hozzávalók:
1 kg csirkemellfilé
só, frissen őrölt bors
2 narancs leve
1 narancs lereszelt héja
5 dkg kristálycukor
1-2 db  szárított csili
csipetnyi fokhagymagranulátum
1 mokkáskanál burgonyakeményítő
olaj

A csirkemelleket klopfoltam, sóztam, borsoztam. Egy serpenyőben nagyon  kevés felhevített olajon mindkét oldalukon megsütöttem, majd egy tányérra kiszedtem.
A kristálycukrot egy másik serpenyőben karamellizáltam, felöntöttem a 2 narancs kifacsart levével, hagytam a karamellt felolvadni benne, hozzáadtam a lereszelt narancshéjat, majd a hús sütése után visszamaradt olajhoz öntöttem,összeforraltam, egy mokkáskanálnyi keményítőt kevés vízben elkevertem, ezzel besűrítettem a szószt. Ízlés szerint még sóztam, borsoztam, felaprított szárított csilipaprikával ízesítettem. Pici vizet én még szoktam hozzáönteni, hogy több legyen a szósz. Visszaraktam a húsokat, kicsit összeforraltam.
Sárgarépás kurkumás rizst készítettem mellé, és narancsos kínai kel salátát.

        Narancsos kínai kel saláta:
- 1 narancs leve
- 1 teáskanál méz
- 1 mokkáskanál ecet
- 1 - 1,5 mokkáskanál só
- kevés fokhagymapor
- kevés mustár
- pár csepp olaj
- csíkokra vágott kínai kel
- 1 narancs, felszeletelve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése