2016. február 13., szombat

Túrófánk











































A recept az Arany Tepsi blogról van. Nagyon gyorsan elkészül. Az eredeti receptben nem szerepelt, de én tettem bele egy kevés reszelt citromhéjat is.

Hozzávalók: (nálam ebből a mennyiségből 20 db lett)
12 dkg liszt (réteslisztet tettem)
fél csomag sütőpor
egy nagy csipet só
25 dkg túró
1 kicsi tojás
2 púpos evőkanál porcukor
2 csomag vaníliáscukor
reszelt citromhéj

olaj a sütéshez.

A lisztet a sütőporral és a sóval összekeverni.
A túrót krumplinyomóval összetörni, elkeverni a tojással, a por- és vaníliáscukorral, reszelt citromhéjjal, majd összekeverni a sütőporos liszttel.
Kiskanállal kisebb adagokat veszünk belőle és kézzel (én picit megnedvesítettem a kezem) golyókat formázunk, és a felhevített olajban kisütjük.
Tálaláskor meghintjük vaníliás porcukorral. Tálalhatjuk lekvárral, nálam volt még kevés erdei gyümölcsös szósz maradék, amit pár napja készítettettem túrótortához.



2 megjegyzés:

  1. Én gyakran készítem, nem csak farsang idején, de nálam a tésztájaba nem kell cukor. De kipróbálom a Te recepted szerint is. Nagyon jól néz ki :)

    VálaszTörlés
  2. Én most csináltam először, de azt hiszem gyakrabban fogom ezután,mert tényleg nagyon gyorsan elkészül és finom is.

    VálaszTörlés