2016. április 11., hétfő

Diós-kávés szelet


















A recept innen. Annyit változtattam, hogy kicsivel több krémet csináltam.

Ahogy én csináltam: 21 x 33 cm-es tepsiben

--- Hozzávalók:
A tésztához:
4 tojás
150 g kristálycukor
80 g rétesliszt
8 g sütőpor
50 g darált dió
kb. 1 teáskanál őrölt kávé

A krémhez:
3,75 dl tej
63 g rétesliszt
1 nagyobb tojás sárgája
250 g teavaj (szobahőmérsékletű)
180 - 200 g porcukor
1,5 teáskanál őrölt kávé.

+ díszítéshez kb. 5 dkg darált dió
csokikávészemek.

Először az őrölt kávét leforráztam egy kis csészében, hagytam kihűlni.
A tojások sárgáit a cukor nagyobb részével (-keveset félretettem a hab felveréséhez-) jó habosra kevertem, majd hozzáadtam a kávéból 3 evőkanállal (felkeverve, zaccal együtt). Hozzáadtam a sütőporral és a darált dióval elkevert lisztet, majd óvatosan beleforgattam a fehérjékből felvert habot (amit a félretett kristálycukorral vertem fel). Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, majd 180 fokos előmelegített sütőben megsütöttem (kb. 25 perc - tűpróba). Hagytam kihűlni, majd két lapra vágtam.
A krémhez a tej nagyobb részét melegedni tettem. A többiben elkevertem a lisztet, a tojássárgáját és az őrölt kávét. Mikor a tej felmelegedett, hozzáöntöttem a lisztes-tojássárgás-kávés tejet,és sűrűre főztem. Néha megkeverve hagytam teljesen kihűlni. A vajat a porcukorral habosra kevertem, majd hozzákevertem a kihűlt pépet is. Kb. 8-10 dkg-ot a krémből félretettem a a díszítéshez. A maradék krém nagyobbik részét a két lap közé kentem,a kisebbik részét pedig a süti tetejére simítottam, megszórtam darált dióval. 5x5 cm-es négyzetekre bejegyeztem a tetejét (szeletelni csak hidegen szeleteltem fel). A közepüket picit ujjammal megnyomtam, épp csak hogy a darált dió beletapadjon a krémbe, mert másképp a pici csillagocskák, amit a félretett krémből nyomtam rá, nem tapadt oda, és csokikávészemekkel díszítettem. Hűtőben hagytam állni. Utána szeleteltem fel.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése