2016. április 9., szombat

Csokis Pavlova torta





















A recept alapját innen vettem. Kicsit változtattam rajta.

Ahogy én készítettem:

---- Hozzávalók:
5 tojás fehérje
csipetnyi só
30 dkg kristálycukor
1 mokkáskanál vaníliaroma
2 teáskanál ecet (vagy citromlé)
2 teáskanál kukoricakeményítő
5 dkg étcsoki (én késsel apróra vagdalom)
kevés keserű kakaópor

Krém:
25 dkg mascarpone
2,5 dl tejszín (33%-os)
3 teáskanál porcukor (vagyízlés szerint)
1 csomag vaníliáscukor

ízlés szerinti gyümölcsök (nálam 2 db kivi, eper, málna, áfonya)

Egy tepsi hátára sütőpapírt tettem, rárajzoltam egy tányér segítségével kb. 25 cm-es kört. A sütőt bekapcsoltam 130 fokra.
A fehérjéket egy kis csipetnyi sóval elkezdtem verni, majd lassan adagolva belevertem a kristálycukrot és a vaníliaaromát. Végén hozzákevertem a kukoricakeményítőt, ectet, reszelt csokit. A masszát az előkészített körre pakoltam, közepéről kissé a szélek felé húzva, hogy kis mélyedés maradjon a krémnek. Egy kis szűrő segítségével kakaóport szitáltam a habra, majd fogpiszkálóval kissé megcifráztam, kis csúcsokat húzva a masszából.  Betettem a sütőbe, légkeverésen kb.60-70 percig szárítottam, majd kikapcsolva a sütőt és a sütőajtót kinyitva hagytam még száradni. Utána kivettem, hagytam teljesen kihűlni. Ekkor egy vékony, hosszú pengéjű kést végighúztam a habcsókos lap és papír között, hogy leválasszam a papírról, szépen lejött. A papírral együtt  átemeltem egy tálcára, majd a papírt kihúztam alóla.
A tálalás előtt a krémhez a tejszínt felvertem 1 teáskanál porcukorral. A mascarponet 2 teáskanál porcukorral és a vaníliáscukorral kikevertem, majd óvatosan összeforgattam a felvert tejszínhabbal. Kanállal elosztottam a habcsókos lap közepén. Megmosott, jól lecsepegtetett gyömölcsökkel kiraktam (az epret és a kivit felszeletelve).














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése