2016. szeptember 1., csütörtök

Cukkínis-baconös minipiték


















Hozzávalók (5 db 12 cm-es formához):
(A tészta receptjét innen vettem. Teljeskiőrlésű tönkölylisztem nem volt itthon, így csak sima tönkölylisztből készült.)

25 dkg sima tönkölyliszt
12,5 dkg hideg vaj
1 tojás
1 csapott evőkanál (barna)cukor
1 mokkáskanál só
2-3 evőkanál hideg víz.

A hozzávalókat gyors mozdulatokkal tésztává gyúrtam, becsomagolva hűtőbe tettem egy órára.
Utána 6 részre osztottam (most, de legközelebb 5 felé fogom csak osztani, mert a töltelék 5 db-hoz elég) mindegyiket kinyujtottam kör alakúra, és kibéleltem vele az enyhén kivajazott mini piteformákat, úgy, hogy pereme is legyen. Villával megszurkáltam, sütőpapírt tettem a tésztákra, és babot szórtam  rá, majd 190 fokos előmelegített sütőben (a tepsi, amire a formákat rápakoltam, az is együtt melegedett a sütővel, vagyis a forró tepsire pakolva kerültek a formák a sütőbe) 10 percig sütöttem, majd a sütőpapírt a babbal együtt eltávolítottam és visszatettem még sütni, amíg szép színe lett. Hagytam őket kihuűlni (én előző nap sütöttem meg, másnap töltöttem).

A töltelék:
baconszalonna apró kockákra vágva (nem mértem, csak gondolomra tettem bele)
1 szál újhagyma karikákra vágva
egész pici cukkíni (kb. 12-15 dkg) nagyon kicsi kockákra vágva
1-2 szelet sonka apróra vágva
egy kisebb paradicsom (a magjait kikapartam) apró kockákra vágva
kevéske reszelt sajt
2 tojás
2 dl tejföl
só, bors,
vágott petrezselyemzöld

+ még kevés reszelt sajt a tetejére.

A szalonnát teflonserpenyőben kissé megpirítottam,hozzáadtam a cukkínit és az újhagymát, ezt is megpirítottam, hozzáadtam még a paradicsomkockákat, sonkát, picit megborsoztam és kicsit sóztam (vigyázni, mert a bacon sós). Kiszedtem egy tálba, hogy kissé hűljön.
Addig a tojásokat villával kissé felvertem, ősszekevertem a tejföllel. Ezt is enyhén megsóztam, borsoztam, hozzákevertem a cukkínis alaphoz, petrezselyemzöldet és kevés reszelt sajtot kevertem bele. Elosztottam a kis pitéken a masszát (még a formákban hagytam őket), majd előmelegített sütőben 190 fokon sütöttem őket 10-12 percet, ekkor megszórtam reszelt sajttal még a tetejüket és visszatettem sülni, amíg szépen megpirul a sajt a tetejükön (nekem kb. 25-30 perc volt).
Langyosan ettük friss zöldségekkel.








2 megjegyzés:

  1. Hű, ezek a minipiték nagyon finomak lehetnek! :) Szívesen megkóstolnám, és így biztos szeretném a cukkinit. :D

    VálaszTörlés
  2. Igen, finomak voltak. A tészta receptjét hozzá egyébként a Te blogodról kölcsönöztem. Köszönet érte!

    VálaszTörlés