2016. szeptember 4., vasárnap

Kávés torta mogyoróvajjal, mascarpones tejszínhabbal
























A recept innen. Kicsit változtattam csak, a tetejére kicsit több krémet tettem,mivel nekem 250 ml-es tejszínem volt, így mindet fel akartam használni, a kekszalaphoz pedig,mivel nem volt kakaós kekszem, így a Lidl-ben kapható sima vajas kekszkarikákat használtam, és 1 evőkanál kakaóval ízesítettem. Ide már úgy írom, ahogy én csináltam.

Hozzávalók: (26 cm-es piteformához)
35 dkg vajas keksz (Lidl-ben vettem)
15 dkg vaj
1 evökanál kakaó

Krém:
1 konzerv kondenzált sűrített tej (cukrozott) - 397 g (Lidl)
31 dkg sűrített tej  (Lidl, Pilos márkájút tettem)
5 tojás sárgája
20 ml erős kávé  (3 teáskanál neskávét tettem 20 ml forró vízzel leöntve)
1 teáskanál vaníliaaroma

+ mogyoróvaj (mogyoródarabokkal) (eredeti receptben 4 dkg volt írva, nekem az kevés volt, így annyit tettem - nem mértem - hogy azért egy kicsit vastagabb rétegben el tudjam kenni)

Tejszínhabos réteghez:
250 ml tejszín
16 dkg Mascarpone
1 púposabb evőkanál porcukor
2 evőkanál tojáslikőr (eredeti receptben kávélikőr szerepelt, nekem nem volt)

+ kakaópor megszórni
+ csokikávé díszítésre.

A kekszalaphoz a kekszet késes aprítóval ledaráltam, hozzáadtam a kakaót és a kissé megolvasztott vajat, összegyúrtam, kibéleltem vele a kivajazott piteformát (oldalát is). Betettem a hűtőbe (kb. 1 órára).
A krémhez a tojássárgákat, kondenzált édes tejet és a sűrített tejet, kávét, vaníliaaromát kézi habverővel összekevertem (egy nagyon folyékony keveréket kapunk). Ráöntöttem a jól lehűlt, megkeményedett kekszalapra, és óvatosan beraktam a 150 fokos előmelegített sütőbe, ahol légkeveréssel sütöttem kb. 55 percet. Utána hagytam teljesen kihűlni, majd a hűtőbe raktam egy éjszakára. Másnap megkentem darabos mogyoróvajjal.
A tejszín a mascarponeval és a porcukorral alacsony fokozaton elkezdtem verni, majd maximum fokozaton vertem, amíg szépen felverődött. Ekkor hozzákevertem alacsony fokozaton a tojáslikőrt is. Rákentem a mogyoróvajra. Kicsit megcifráztam kanállal, megszórtam kevés kakaóporral, és csokikávészemekkel díszítettem. Jól lehűtöttem.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése