2017. január 29., vasárnap

Somlói galuska





















A recept a Moha Konyha  blogról van.

Hozzávalók: (28 x 36 cm-es tepsiben sütöttem)

--- Sima piskótához:
3 egész tojás
15 dkg porcukor
3 evőkanál olaj
3 evőkanál víz
15 dkg finomliszt
1 kávéskanál sütőpor

--- Diós piskótához:
3 egész tojás
15 dkg porcukor
3 evőkanál olaj
3 evőkanál víz
10 dkg finomliszt
5 dkg darált dió

--- Kakaós piskótához:
3 egész tojás
15 dkg porcukor
3 evőkanál olaj
3 evőkanál víz
13 dkg finomliszt
2 dkg kakaópor

Mindhárom piskótánál először az egész  tojásokat a cukorral robotgéppel habosra keverni, hozzáadni az olajat, vizet, majd kézi habverővel beleforgatni a sütőporos lisztet (diós lapnál a sütőporos liszthez keverni a diót, kakaósnál pedig a kakaót). Sütőpapírral bélelt tepsibe simítani, 180 fokra előmelegített sütőben kb. 12 perc alatt megsütni (nekem kicsit tovább sült, kb 15 percet).

--- A sziruphoz:
20 dkg  kristálycukor
6 dl víz
2 narancs (zöldséghámozóval) vékonyan levágott héja
2 citrom (zöldséghámozóval) vékonyan levágott héja
1,5 dl rum

A vizet a cukorral és a többi hozzávalóval kb 3-4 perc alatt összefőzni. Kihűteni, majd leszűrni.

--- A vaníliakrémhez:
1,2  l tej
10 tojás sárgája (a fehérjéket ötösével lefagyasztottam, pont 2 adag Pavlova tortához jól jön)
5 jó púpos evőkanál finomliszt
25 dkg cukor (kristálycukrot tettem)
3 teáskanál vaníliaaroma

A tojássárgákat a cukorral ésa liszttel kikeverni, lassan hozzákeverni  a tejet, majd közepes tűznél addig főzni, míg besűrűsödik. A végén kevertem hozzá a vaníliaaromát, majd hagytam kihűlni, közben néha megkevertem.

--- Az összeállításhoz:
20 dkg pirított, durvára vágott dió
20 dkg mazsola 1 dl rumban felfőzve és kihűtve
kevés baracklekvár
kakaópor

--- A csokiöntethez:
15 dkg étcsoki
10 dkg cukor (kristálycukrot tettem)
1 -  1,5 dl víz
0,5 dl rum

A vizet felmelegíteni a cukorral és a rummal, a tűzről levéve beletenni a csokit, kézi habverővel simára keverni. (A víz mennyisége attól függ, milyen sűrű öntetet szeretnénk - én 1,5 dl-t, vagy talán kicsit még többet is, tettem). Felhasználás előtt még jól átkevertem.

A süti összeállítása:
A tepsibe tettem a sima piskótalapot, megöntöztem a szirup 1/3-ával, rákentem a vaníliakrém felét, megszórtam a vágott dió felével és a mazsola felével, erre jött a kakaós piskótalap, szintén 1/3 sziruppal meglocsolni, rá a krém másik fele, megszórni a maradék dióval és a maradék mazsolával. Rátesszük a diós piskótalapot, meglocsolni a szirup maradék 1/3-ával. Vékonyan megkenni baracklekvárral, majd kis szűrő segítségével kakaóport szitálni a tetejére. Egy éjszakára hűtőbe tesszük.
Tálalásnál kanállal galuskákat szaggatni a tányérra, tejszínhabbal díszíteni és csokiöntettel meglocsolni.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése