2017. augusztus 10., csütörtök

Brokkolis-sajtos lepénykék



















Hozzávalók:
1 fej brokkoli (50 dkg, a tisztítás után mérve 40 dkg volt)
3 tojás
1 duci gerezd fokhagyma
2 evőkanál (enyhén púpozott) finomliszt
2 evőkanál (enyhén púpozott) zsemlemorzsa
5 dkg reszelt sajt (nálam mozarella - Lidl)
só, bors
frissen reszelt szerecsendió

A brokkolit megmostam, rózsáira szedtem, a szárát pedig meghámoztam - azt kicsit feldaraboltam. Párában puhára pároltam (kb.12-15 perc), majd hideg vízzel leöblítettem. Kicsit hagytam hűlni, azután apróbb darabokra vagdaltam. Megsóztam (kb. 2 - 2,5 mokkáskanálnyi - ízlés szerint), borsoztam, reszeltem rá kevés szerecsendiót. Hozzákevertem a reszelt sajtot, lisztet és zsemlemorzsát.
A tojásokat villával kissé felvertem, hozzáadtam a zúzott fokhagymát, és a brokkolis keverékkel összeforgattam. Ha kell, még ízesítek rajta.
Egy teflonserpenyőben kevés olajat hevítettem, és a masszábol kis lepénykéket sütöttem (én egy 50 ml-es mérőkanállal adagoltam, majd serpenyőbe téve egy kanál segítségével ellapogattam - 11 db lett nekem).
Melegen fokhagymás-petrezselyemzöldes mártogatóval tálaltam, hidegen pedig  uborkával, paradicsommal.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése