2018. február 18., vasárnap

Sütés nélküli torta Lotus Biscoff kekszkrémmel




















Hozzávalók:
30 dk Lotus karamellkeksz (nekem nem volt,így 20 dkg zabkeksz és 10 dkg vajas karikát tettem)
15 dgk puha vaj (mikróban kicsit megpuhítottam)

Krém:
25 dkg mascarpone
20 dkg sajtkrém (Lidl-set használtam, vagy Philadelphia)
5 dkg porcukor
25 dkg Biscoff kekszkrém
1 teáskanál vaníliaaroma
2,5 dl tejszín

+ 4 karika vajas keksz

plusz még a díszítéshez a tetejére.

A kekszet összetörtem, összekevertem a ngyon puha vajjal.
A tortaforma aljába sütőpapírt tettem. A vajas kekszes masszát belenyomkodtam az aljába. Hűtőbe tettem, hogy megdermedjen.
Addig a mascarponet és a sajtkrémet kikevertem a porcukorral, vaníliaaromával  és a kekszkrémmel.
A tejszín habbá vertem, és óvatosan a krémhez forgattam.
4 karika vajaskekszet durvára vágtam, azt is beleforgattam a krémbe, majd a vajas kekszrétegre simítottam. Hagytam egy éjszakát hűtőben pihenni. Másnap kekszet tördeltem a tetejére.
A recept ötlete innen, én kicsit módosítottam rajta.









2 megjegyzés:

  1. Kekszkrèmet mivel lehet helyettesíteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helyettesítheted esetleg házilag készített kekszkrémmel,bár én még nem próbáltam ezt a verziót, az interneten találtam:
      20 dkg lotus kekszet késes aprítóban apróra törni,hozzá kb.1 dl tej -kevesenként adagolva, 8 dkg puha vaj, 1,5 dkg barnacukor, pici vaníliaaroma, csipetnyi őrölt fahéj, Ebből mérni aztán a receptben szereplő 25 dkg-ot.

      Törlés