2018. április 11., szerda

Túrós-zabpelyhes fitness zsemle









Hozzávalók:
50 dkg zsírszegény túró
34 dkg zabpehely
2 dkg lenmag
22 g sütőpor
2 dkg utifűmaghéj
5 g só
4  tojás

A zabpelyhet a lenmaggal késes aprítóban finomabbá őröltem.
Utána hozzákevertem a sütőport, sót és az utifűmaghéjat.
Egy tálban összekevertem a tojást és a túrót, majd hozzákevertem a száraz hozzávalókat.
8 darabra osztottam, kissé nedves kézzel zsemléket formáztam (kissé laposabbra formáztam, mert szendvicseket készültem belőlük csinálni), sütőpapíros tepsire raktam. Nedves kézzel még kicsit benedvesítettem a tetejüket és megszórtam tetszés szerinti magvakkal (fekete- , fehér szezámmag, mák, zabpehely...). Pengével (vagy éles késsel) középen bevágtam, és 180 fokos előmelegített sütőben kb. 30-40 perc alatt megsütöttem (amíg kissé aranyló színt kap). Fontos, hogy hagyjuk teljesen kihűlni, mivel ennek a zsemlének teljesen más a belseje, mint egy hagyományos zsemlének - kissé ragacsos, nedves, főleg vágásnál.
Ezt a receptet egy a neten található receptből kiindulva módosítgattam, mivel nagyobbik fiam mostanában nem igen eszik hagyományos pékárut, így ilyen liszt nélküli zsemlék készültek neki.
A kész zsemléket le lehet fagyasztani is.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése